Untitled Document

A Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
pályázatba bevont pedagógusai
feladat ellátási hely: 001

www.cellszaksuli.hu
Név Beosztás Kompetenci terület Tantárgy tömbösítés
Dittman Gergely Szakmai vezető - 13.A - 17fő
14.A - 11fő
Tamás Judit Inplementáló pedagógus Szövegértés kommpetencia terület 9.B -
Horváth Sarolta Inplementáló pedagógus Szövegértés kommpetencia terület 9.A -
Sulyokné Reicz Magdolna Inplementáló pedagógus Matematika kommpetencia terület 9.A -
Ernyey Krisztina Inplementáló pedagógus Matematika kommpetencia terület 9.A -
Dietlinde Bösl Inplementáló pedagógus Idegen nyelvi kommpetencia terület (Angol) 9A/9.B -
Szomju Tamás Inplementáló pedagógus Idegen nyelvi kommpetencia terület (Német) 9A/9.B -

Egészségnevelési hét az iskolánkban

Az elmúlt tanévben megrendezett egészségnevelési nap sikeresnek bizonyult. Ekkor a testi egészség, "betegségek és megelőzésük, egészséges életmód és táplálkozás, környezet védelem, drogmegelőzés volt a témánk."

Idén a lelki egészség téma körét dolgoztuk fel. Hiszen egyre többet tapasztaljuk és halljuk a médiában, hogy az agresszió, sajnos az iskola falai közé is belopódzott.
Így a hét minden napján egy-egy órában tanulóink szakemberek segítségével önismereti, konfliktus kezelés órán vehetett részt.

Szlogenünk: "A jó szó úgy kell a léleknek, mint a testnek egy falat kenyér."

November 12-én előadást hallgatunk a stressz okozta egészségkárosodásról, az érzelmekről - az egyik legszebb és egyben leggyötrelmesebbről - a szerelemről.
Közben kenyeret kóstolgattunk, majd a sportolás okozta örömöt élvezhették gyermekeink egyéni versenyszámokban.
Ezután a művészetek területéről hoztunk példákat tánc, irodalom, zene, és képzőművészet segítségével.

 

Közösen a környezetért
Környezetvédelem az
iskolában

A projekt címe:
Közösen a környezetért, Környezetvédelem az iskolában

Iskola:
Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
9500 Celldömölk Sági u.65

A megvalósítás helyszínei:
Az iskola tantermei, aulája, udvara. Celldömölk-Izsákfa közti útszakasz, városi
könyvtár.

A projekt időtartama:
3 hét + 1 nap

A projektben résztvevő tanulói csoportok:
9. a, 9. b, 10. a, 10. b, 11. a, 11. b, 12. a, 12.b, 12.c , 13. a, 13 b,

A projekt írói, részt vevő pedagógusok:
Sulyokné Reicz Magdolna
Németh Judit
Szomju Tamás
Farkas Éva
Ernyey Krisztina


1. A PROJEKT CÉLJA
. A tanulók saját munkájukon és tapasztalataikon keresztül ismerkedjenek
meg a környezetük védelmének fontosságával, veszélyeztető tényezőkkel.
. A környezeti érzékenység, együttműködési készség növelése.
. Az élővilág és környezet egymásrautaltságának tudatosítása.
. Az intézmény Pedagógiai programjával összhangban a
környezettudatosság erősítése diákjainkban, a környezetvédelemi
problémákkal való konfrontálódás és a környezetvédelem

2. A PROJEKTTERMÉKEK
. Makettek hulladékból
. Ruhatervek hulladékból
. Megtisztított útszakasz
. Dokumentumok
. Környezetvédelmi bemutatók
. Vetélkedő anyaga, feladatai
. Matematikai levezetések, diagramok, táblázatok, grafikonok

További részletek a következő pdf dokumnetumokban olvashatóak:

1. Projekt leírás
2. Környezetvédelem matematika órán
2. Környezetvédelem német órán
2. Szemétgyűjtési akció a Föld napja alkalmából

az idegen nyelv kompetenciaterület fejlesztését szolgáló külső szolgáltatás
megvásárlása

A TÁMOP 3.1.4./08/2.-2008-0155 "A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön" pályázat keretében a Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskolában lehetőség volt az idegen nyelv kompetenciaterület fejlesztését szolgáló külső szolgáltatás megvásárlására. Mivel iskolánk tanulóinak többsége német nyelven tanul, német nyelvterületre, Bécsbe szerveztünk egy napos tanulmányi kirándulást.
A kirándulás célja volt, hogy tanulóinkban pozitív attitűd alakuljon ki más népek kultúrája iránt, fejlődjön idegen nyelvi kommunikációjuk, ismerjék meg Bécs nevezetességeit és formálódjon iskolai közösségünk.
A program városnézéssel indult. Idegenvezető híján - egy felhívást intéztünk diákjainkhoz, akik 3 csoportba szerveződve, tanári kísérettel, térkép és fényképezőgép segítségével keresték fel Bécs nevezetességeit. Minden látványosságnál ismertette a csapat valamely tagja az adott nevezetesség történetét, majd a csapatoknak fényképen kellett megörökíteniük ottlétüket. A közel másfél óra alatt szinte minden csapatnak sikerült a térképen bejelölt 12 nevezetességet (Kunsthistorisches-, Naturhistorisches Museum, Hofburg, Rathaus, Stephansdom, Operhaus, stb.) felkeresni.
Egy kicsit versenyt futottunk az idővel, mert a tervezettnél később tudtuk csak elkezdeni a városnézést, de a sok szép látványosság mindezt feledtette velünk.
15.00 órakor már Schönbrunnban várt ránk a következő kulturális élmény.  A kastélyban az Imperial Tour keretén belül kb. 40 perc alatt audioguide segítségével ismerkedhettünk meg a császárkort idéző sorsokkal és stíluskorszakokkal, valamint betekintést nyerhettünk a császári pár - Ferenc József és Erzsébet királyné - reprezentációs termeibe és magánlakosztályaiba. A 22 terem megtekintése teljesen elvarázsolt bennünket. Sajnos azonban az idő szűke miatt a kastély gyönyörűen gondozott parkjában már nem tudtunk sétát tenni.

A kastélylátogatást követően a Prater-ban, Bécs híres vidámparkjában fejeztük be kirándulásunkat. Az Óriáskerék tövében berendezett kiállításon a Prater történetét élhettük át, hiszen itt az 1944-es tűzeset utáni néhány vissza nem szerelt kocsi a múltba repített vissza bennünket. Egyedülálló élményt nyújtott a több száz kézműves bábu és műszaki szerelvény. A kiállítás megtekintését követően a XIX. század mérnöki művészetének mesterművén, a világ leghíresebb óriáskerekén tettünk körutazást, ahonnan egyedülálló bécsi látkép tárult elénk. Végül - a diákok nagy örömére - tanulóink

 

További részletek a következő pdf dokumnetumoban olvashatóak:

1. Projekt leírás

 

 

Interkulturális nevelést célzó program -
avagy ismerkedés a német nyelvi országokkal
tanórán és tanórán kívül
(ország-ismereti nyelvi projekt)
a
Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskolában

 

témája: Interkulturális nevelést célzó program - avagy ismerkedés a német nyelvi országokkal tanórán és tanórán kívül (ország-ismereti nyelvi projekt)
célja: A tanulók motiválása az idegen nyelv tanulására, a nyelvi órákon elsajátított ismertetek alkalmazása, valamint a tananyagban nem, vagy csak részben megjelenő ország-ismereti témákra épülő önálló munka fejlesztése. A program kiemelt céljának tekinti az egyéni képességfejlesztést, illetve a társas- és egyéb kompetenciák elsajátítását, az együttműködést.

További cél, hogy a külső forrásokból származó információk tanulóink számára felhasználóbaráttá váljanak, majd az így nyert adatokat képesek legyenek feldolgozni. Ez a folyamat szükségessé teszi az IKT magabiztos alkalmazását.
A projekt 2 részből áll:
1. rész: A résztvevő csapatoknak készteni kell egy, a német nyelvű országokkal kapcsolatos plakátot, vagy PowerPoint bemutatót (max. 8-12 dia), vagy egyéb tetszőleges technikával készített produktumot. A téma lehet egy osztrák, német vagy svájci város bemutatása, híres ember(ek), tudós(ok) életének ábrázolása, a német nyelvű országok valamely nevezetességének, specialitásának bemutatása, esetleg vers-illusztráció.
2.rész: Részvétel a nyelvi vetélkedőn

a projektbe bevontak köre: az iskola azon tanulói, akik idegen nyelvként a német nyelvet tanulják - szakiskolai és szakközépiskolai tanulók egyaránt

    • besorolása a Pedagógiai program alapján: belefér a Pedagógiai programba
    • besorolása az idő alapján: hosszú távú projekt (3-4 hét)
    • a megvalósítás helyszíne: Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, 9500 Celldömölk, Sági u. 65.
    • produktum sorsa: az elkészült projektmunkákat a német nyelvi tanteremben mutatjuk be, továbbá a kitöltött "kérdőívekben" kapott visszajelzések alapján a projekt továbbgondolása, a megvalósításról, ötletek gyűjtése hasonló témájú projekthez
    • dokumentáció: A projekt a TÁMOP 3.1.4.-08/2..-2008-0155 "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben" pályázat iskolánk által vállalt feladata. A projekt nyomon követése az intézmény, valamint a fenntartó önkormányzat honlapján, az iskolai kiadványban valósul meg.

     

     

    További részletek a következő pdf dokumnetumoban olvashatóak:

    1. Projekt leírás

    Egyéb külső szolgáltatás megvásárlása

    "A szakképzést támogató programok
    szervezéséhez biztosított összeg, amely során tapasztalati ismereteket szerezhetnek a tanulók"

     

    Celli-Festék Gyártó és Forgalmazó KFT 1980-ban alakult  a "Sághegyalja" Mezőgazdasági Termelőszövetkezet melléküzemágként. Kezdetben növényvédő szereket , faseb- kezelőt illetve rovarölőt gyártott  illetve forgalmazott. 1983-tól  a Magyar Államvasutak részére vagonfesték gyártása  kezdődött. A vagonfesték mellett lakossági felhasználásra bevezetésre került a Celli favédő vékony lazúr, valamint  a  Cellkolor fantázianéven ismerté vált festék.

    Változás a 90-es évek elején kezdődött a festék gyártás területén.  Új fejlesztésben kezdték el gyártani a festék kötőanyagát, melyet megelőzött  egy komoly meleg-üzemi beruházás. 1992-től megindult az alkyd típusú műgyanta  gyártása , egyrészt saját felhasználásra, valamint továbbértékesítésre.  A Cellkolor fantázia nevet felváltotta a Celli valamint a Celli M név.

    Munkakapcsolat alakult ki a Magyar-Lakk Festékgyártó KFT-vel. Termelésük 2003-tól hígító gyártással  és forgalmazással egészült ki. A bérmunka megrendelések egy további fejlődés eredményeként  bővült, ipari felhasználásra vizes bázisú festéket is gyártanak a MÁV Cargó részére.
    Abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy betekintést tehettünk a festő mázoló és tapétázó tanulókkal a celldömölki festék üzembe. Itt megismerkedhettek a modern festékgyártás technológiájával.

     

     

    További részletek a következő pdf dokumnetumoban olvashatóak:

    1. Projekt leírás

     

    Külsőszolgált vásárlása
    Zagráb

     

    Projekt célja:

    A zágrábi kirándulás a gyakorlatban mutatja meg, hogy elérhető távolságban vannak olyan országok, melyek lakóival - amennyiben nem ismerjük az illető ország nyelvét - angolul tudunk kommunikálni. A diákok fontos és remélhetőleg egy életre szóló tapasztalatra tettek szert kapcsolatfelvételből idegen nyelven.
    Közvetlenül és személyes megtapasztalással bővíthették ki a videokonferenciával kapcsolatos tapasztalataikat egy másik országban.

     

    További részletek a következő pdf dokumnetumoban olvashatóak:

    1. Projekt leírás

     

    KIADVÁNYSZERKESZTÉS
    A CELLDÖMÖLKI MŰSZAKI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA ÉVKÖNYVE

    Projekt célja:

    Projektorientált tevékenységgel kiadványba szerkeszteni 2009/2010. tanév történetét: maradandó produktumban megörökíteni az iskolai élet mindennapjait, kiemelkedő eseményeit, eredményeit. Iskolánkban a TÁMOP két projektje indul útjára ebben a tanévben. A kompetenciafejlesztést és esélyegyenlőséget középpontba állító programok számos lehetőséget adnak az aktív tanulás megélésére, illetve az új - talán sokak számára még szokatlan - munkaformák kipróbálására. A tanári szándék és tanulói reflektálás közös dokumentumba szerkesztése hasznos tapasztalatokat adhat a további munkához. Kiadványunk így nem csupán az iskolai élet krónikája, hanem az élményszerű, aktív tanulás eredményességének "tükre" is lehet.

    A projekt pedagógiai célja:

    A tanulók az önmaguk által vállalt feladat megoldása érdekében tanuljanak meg önállóan, illetve szükség szerint a projektcsoporton belüli belső munkamegosztással (kiscsoportok szervezésével) a tanórai és a tantárgyi keretektől függetlenül tevékenykedni.  Törekedniük kell az adott téma többirányú feldolgozására, az összegyűjtött információk, megélt élmények, a tevékenység során szerzett ismeretek megfelelő formába öntésére, valamint a többi diák (és a szélesebb nyilvánosság) számára érthető és érdekes bemutatására. Alapvető cél, hogy a tanulók megtalálják a megvalósításhoz szükséges lehetőségeket, információkat, eszközöket és munkaformákat.

    Projekt produktuma:
    Iskolai kiadvány: iskolaújság/iskolai évkönyv

     

    További részletek a következő pdf dokumnetumoban olvashatóak:

    1. Projekt leírás
    2. Évkönyv 2009/2010